4 maja miasto Kraków uruchomiło Punkty Doradztwa Kryzysowego. Miejscy konsultanci w ramach PDK pomagać będą trzem głównym adresatom, do których skierowana jest pomoc prezydenta Krakowa, określona w zarządzeniu nr 910/2020 z 16 kwietnia, czyli przedsiębiorcom, organizacjom pozarządowym oraz mieszkańcom.
Mając na uwadze obowiązujący w Polsce stan epidemii i związane z tym obostrzenia, PDK w pierwszej fazie funkcjonowania będą działały w formule online, udzielając informacji mailowo oraz telefonicznie, a w miarę normalizacji sytuacji epidemicznej uzyskają fizyczną lokalizację.
Konsultanci udzielą informacji w zakresie funkcjonujących rozwiązań miejskich skierowanych do przedsiębiorców, organizacji pozarządowych oraz mieszkańców, pomogą zorientować się w dostępnych pakietach finansowanych z regionalnych funduszy europejskich, a także wesprą w procesie korzystania z przepisów „Tarczy antykryzysowej”.
Utworzony został także specjalny miejski serwis, na którym znaleźć można zarówno informacje o wsparciu udzielanym przez Miasto Kraków, jak i o formach pomocy regionalnej oraz o rozwiązaniach na poziomie krajowym.
W ramach funkcjonowania PDK zostaną podjęte niezbędne działania, by pomoc udzielana była szybko i w sposób maksymalnie uproszczony – wszędzie tam, gdzie pozwalają na to obowiązujące przepisy prawa.
Dane kontaktowe do poszczególnych Punktów Doradztwa Kryzysowego:
Przedsiębiorcy:
- zapytania ogólne
- e-mail: [email protected]
- telefony: 12 616 15 10, 12 616 15 36, 12 616 11 28, 12 616 15 62, 12 616 93 16, 12 616 56 11
- fundusze unijne: [email protected]
- telefony: 12 616 60 05, 12 616 19 90, 12 616 19 65, 12 616 19 68
Organizacje pozarządowe/NGO – wdrażane rozwiązania miejskie:
- e-mail: [email protected]
- telefony: 12 616 78 23, 12 616 78 34
Mieszkańcy – wdrażane rozwiązania miejskie:
- e-mail: [email protected]
- telefony: 12 616 8258, 12 616 8207
Konsultanci PDK zapraszają do kontaktu od poniedziałku do piątku, w godzinach 7.40-15.30.
This post is also available in: polski Ukrainian English Русский