fbpx

Od 4 maja częściowo wznowiona bezpośrednia obsługa mieszkańców

Od poniedziałku, 4 maja Urząd Miasta Krakowa wznawia bezpośrednią obsługę w lokalizacjach przy al. Powstania Warszawskiego 10, ul. Wielickiej 28a oraz os. Zgody 2. Punkty Obsługi Mieszkańców zlokalizowane w galeriach handlowych pozostaną nieczynne.

Klienci będą przyjmowani w godzinach od 8.00 do 13.00 wyłącznie po wcześniejszym umówieniu wizyty. Rezerwacja wizyty będzie możliwa przez stronę internetową umawianiewizyt.um.krakow.pl lub telefonicznie (patrz niżej).

Zachęcamy jednak do ograniczenia osobistych wizyt w urzędzie do niezbędnego minimum i korzystania z możliwości załatwiania spraw przez Internet. Wszelkie informacje dostępne są na stronach BIP oraz obywatel.gov.pl.

W celu zapewnienia bezpieczeństwa klientom i pracownikom, wprowadzone zostało ograniczenie liczby klientów przebywających w budynku – odpowiada ona liczbie czynnych stanowisk obsługi. Dlatego prosimy o przychodzenie do urzędu kilka minut przed planowaną wizytą (wcześniej klient nie zostanie wpuszczony do budynku). Pracownik zajmujący się wpuszczaniem klientów do budynku poprosi o podanie imienia i nazwiska oraz sprawy, w celu potwierdzenia dokonanej rezerwacji i skierowania do odpowiedniego stanowiska obsługi.

Decydując się na złożenie wniosku w Urzędzie Miasta Krakowa, klient może zostać poproszony o chwilowe odsłonięcie twarzy – w celu porównania ze zdjęciem na dokumencie tożsamości (dowód osobisty, paszport). Bardzo prosimy o zastosowanie się do powyższej zasady. W przypadku odmowy, wniosek nie będzie mógł zostać zrealizowany.

Przypominamy także o obowiązku zakrywania ust i nosa oraz korzystania z rękawiczek jednorazowych oraz płynów dezynfekcyjnych. Prosimy także, aby posługiwać się własnymi długopisami.

Szczegółowe informacje o uruchamianych usługach oraz możliwości rezerwacji terminu wizyty w urzędzie:

  • al. Powstania Warszawskiego 10
    Internetowa rezerwacja wizyt: umawianiewizyt.um.krakow.pl
  • dowody osobiste (przyjmowanie wniosków, wydawanie dowodów, przyjmowanie zgłoszeń utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego) – tel. 12 616 91 49
  • ewidencja ludności (zameldowania, wymeldowania, nadawanie nr PESEL, zaświadczenia z ewidencji ludności) – tel. 12 616 93 32
  • Referat Postępowań Meldunkowych (postępowania administracyjne w sprawie zameldowania, wymeldowania, anulowania zameldowania) – tel. 12 616 93 38, 12 616 93 39, 12 616 93 42
  • Referat Handlu i Usług (zarządzanie Rynkiem Głównym, Małym Rynkiem, placem Szczepańskim, placem Wolnica, czasowe udostępnianie nieruchomości, handel, ogródki gastronomiczne, reklamy, roboty remontowo-budowlane, karty wędkarskie, rejestracja sprzętu do połowu ryb, zezwolenia na utrzymanie chartów, targowiska miejskie i inne) – tel. 12 616 93 17, 12 616 93 82, obsługa wyłącznie w wybrane dni tygodnia: poniedziałek, środa, piątek
  • Referat Obrotu Napojami Alkoholowymi – tel. 12 616 93 04, 12 616 93 06, 12 616 93 10, obsługa wyłącznie w wybrane dni tygodnia: wtorek, czwartek
  • Miejski Rzecznik Konsumentów – tel. 12 616 92 31, 12 616 92 32, 12 616 93 48
  • Potwierdzanie profilu zaufanego – tel. 12 616 93 20, 12 616 91 06, 12 616 91 07
  • ul. Wielicka 28a
    Internetowa rezerwacja wizyt: umawianiewizyt.um.krakow.pl
  • dowody osobiste (przyjmowanie wniosków, wydawanie dowodów, przyjmowanie zgłoszeń utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego) – tel. 12 616 57 00, 12 616 57 01, 12 616 57 03
  • ewidencja ludności (zameldowania, wymeldowania, nadawanie nr PESEL, zaświadczenia z ewidencji ludności) – tel. 12 616 57 00, 12 616 57 01, 12 616 57 03
  • Biuro Rzeczy Znalezionych, zezwolenia na sprowadzenie zwłok lub szczątków ludzkich z zagranicy – tel. 12 616 57 11, 12 616 56 82
  • Punkt Obsługi Przedsiębiorcy – Internetowa rezerwacja wizyt: umawianiewizyt.um.krakow.pl
  • Wnioski do CEIDG – tel. 12 616 56 00
  • Potwierdzanie profilu zaufanego, Informacja Punktu Obsługi Przedsiębiorcy – tel. 12 616 56 00
  • os. Zgody 2
    Internetowa rezerwacja wizyt: umawianiewizyt.um.krakow.pl 
  • dowody osobiste (przyjmowanie wniosków, wydawanie dowodów, przyjmowanie zgłoszeń utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego) – tel. 12 616 87 34, 12 616 87 30, 12 616 87 20
  • ewidencja ludności (zameldowania, wymeldowania, nadawanie nr PESEL, zaświadczenia z ewidencji ludności) – tel. 12 616 87 35, 12 616 87 09

Prosimy o przestrzeganie wymogów sanitarnych, zachowanie bezpiecznych odległości oraz stosowanie się do instrukcji wydawanych przez osoby nadzorujące ruch klientów i wpuszczające do budynków.

This post is also available in: polski Ukrainian English Русский

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading...